zondag 20 mei 2012

8

Ja en toen was ons mannetje al weer 8 maanden !!! Dat is gewoon nog maar 4 maanden voordat hij 1 jaar word. Wat gaat het razendsnel allemaal. Niet alleen de weken vliegen voorbij maar ook de babytijd begint langzaam of eigenlijk razendsnel voorbij te vliegen.

Als je hem dan ziet staan aan de bank en stapjes ziet nemen naar de tafel dan word je toch wel even warm van binnen hoe trots.

Niemand kan je van te voren voorspellen hoe het is om moeder te zijn. Er zijn momenten dat het zwaar is met slapenloze nachten van dien. Maar die wegen in het niets op tegen alle geweldige momenten die je samen hebt. 

Hoe goed hij duidelijk kan maken in babygebaren ( wat wij met hem doen ) gecombineerd met een geluid wat hij wil. Drinken uit een tuit en uit de borst hebben allebei een apart gebaar. En eten heeft een gebaar. Zo mooi om te zien dat het zo natuurlijk gaat die gebaren. 

Ook had ik niet gedacht nu met 8 maanden nog volledig Borstvoeding zou geven. Mijn doel was in de zwangerschap om 6 maanden voeding te geven. Nu is dat al 8 hele maanden. We hebben geen moment spijt gehad dat we voor Borstvoeding hebben gekozen. We hebben zo'n tevreden zoet mannetje. Tuurlijk krijgt hij nu ook bijvoeding en gaat dat allemaal super. En bouwt hij langzaam het aantal voedingen af al zitten we nog op een 5 per dag en dan 1 of 2 in de nacht. Maar geloof me als ik zeg dat ik nog lang niet verwacht dat hij wil stoppen.

Ik ga het ook natuurlijk afbouwen op het moment dat hij het zelf aangeeft en niet meer om voedingen vraagt zullen we daarmee beginnen. Maar voor nu wil ik daar nog lang niet aan denken zijn echt onze momentjes lekker samen. En nee hij slaapt nog niet door maar die momentjes tijdens de nachtvoeding zijn heel speciaal en die neemt niemand ons af !

Ik kan maar 1 ding bedenken en dat is dat Papa en Mama zijn van dit mooie kereltje het geweldigste is wat je je ooit kan bedenken !






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje wel voor je reactie !

Laat je ook je naam achter ?