donderdag 3 mei 2012

Wij Jonge ouders --- Nou Slapen

Alleen de openingszin doet mij al gruwelen .. Maar toch lees ik door. We wiegen of voeden onze klaarwakkere kroost in sluimerstand.. STOP! Ze gaan het nu zelf leren 

Belooft voor mij al meer goeds, als ik verder lees zie ik dat het gaat om een kindjes van 4 maand, 5 maand en 4,5 week ! De moeder van het 4,5 week oude kindje zegt : ja het is mijn eigenschuld .. Toen het kindje een week oud was begon het te huilen als ze het in bed legde. Ze haalde haar er dan uit en liet het op de borst slapen. Maar ze wil graag haar handen nu wat vrijer hebben. Zuchtend lees ik verder kindje 2 van 5 maanden hebben ze alles al geprobeerd speentje inbakeren laten huilen .. Maar niks hielp.

Het artikel springt er snel op in dat ze het veel te kort hebben geprobeerd want kinderen moeten leren in slaap vallen alleen !! Dat heeft tijd nodig. Al gauw komen we op de aloude voor mij omstreden 10 minuten regel... Je legt het kind weg volgens het blad en laat hem 10 minuten huilen. Na 10 minuten mag je wel even kijken maar niet uit bed pakken. Dit houd je net zo lang vol tot hij in slaap valt.. De aanhouder wint ....

En inderdaad de moeders hebben het allemaal geprobeerd na een paar dagen vechten de kinderen niet meer.. 1 moeder zegt zelfs dat het slaapmutsje er niet meer aan te pas komt. Het kindje is 4 maanden oud.


Het moge duidelijk zijn dat dit zeker niet mijn aanpak is en ook nooit zal zijn.. Laat mij dan maar lekker naast mijn kind gaan liggen en dat hij dan binnen 5 minuten rustig in slaap valt of hem rustig in slaap voeden. En nee mijn kind is niet verwend maar er word in gesprongen op zijn behoeftes.



4 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Kom hier via hét forum!
    Je hebt helemaal geljk, nooit zou ik mijn mannetje (nu 3 maanden) 10 minuten laten huilen in bed.
    Jouw oplossing is mogelijk en best een goed idee.
    Gaat hij nu goed slapen?
    Mijn zoontje huilt meestal niet echt, hij moppert een beetje, dan blijf ik even wachten en aai hem even over zijn buikje of geen hem nog een knuffel, dan valt hij altijd in slaap in een paar minuten, heerlijk toch?

    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ons mannetje gaat nu stukken beter slapen. Hij word ook veel uitgeruster wakker. Hij heeft nu alle ruimte en daar maakt hij dankbaar gebruik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heey,

    Ik ben het met beiden eens eigenlijk.
    Zelf heb ik Floor op een gegeven moment wel laten huilen en dan 15 minuutjes. Als ze langer huilde pakte ik haar wel. En zodra ze goed getroost was begonnen we overnieuw.
    Maar Floor viel ook niet in slaap bij mij of aan de borst.. En als ze in slaap viel en ik legde haar weg was ze direct weer klaar wakker en huilen.
    En zo heb ik ruim 2 weken lang de hele dag alleen maar met kind op de arm gezeten.

    Maar Zoals jij Jaylen in slaap krijgt vind ik niet verkeerd! Maar een verschil is Jaylen slaapt dan ook daadwerkelijk en Floor werd gewoon binnen 5 min. weer wakker haha!

    Dus in beide dingen kan ik mij vinden, als je je kindje goed in slaap kunt krijgen zonder huilen vind ik dat de beste oplossing.
    Maar als het niet lukt, vind ik even laten huilen de beste oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou meid ik ben het helemaal met je eens hoor.
    Uitspraken als dat moeders hun handen vrij willen hebben daar gaan bij mij de haren van overeind staan.
    10 minuten laten huilen, nou echt niet hoor.
    Naar mijn idee werkt dit juist tegenovergesteld hoor.

    Ik vind het top hoe jullie een passende oplossing voor Jaylen gevonden hebben.
    En ik zou zeggen geniet er lekker van als je bij hemt ligt om hem in slaap te maken of in slaap te voeden.
    Mijn complimenten meid.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje wel voor je reactie !

Laat je ook je naam achter ?