maandag 12 december 2011

Druk druk druk ..

Dat was het gisteren voor ons. Eerst voor 10 uur bij de huisarts wezen. Jaylen sliep tot 9 uur dus we moesten na de voeding vrij snel.

Om half 12 moesten we in Groningen bij het UMCG zijn voor een echo van mijn buik. Tussen de huisarts en het UMCG had ik nog een half uurtje over heb ik maar even bij Buuf Bea een kopje thee gedaan en haar kerstboom bewondert.

Hup Jaylen weer in de maxicosi en onderweg naar Groningen. De parkeergarage was natuurlijk harstikke druk as always. Gelukkig een plekje weten te vinden. Kinderwagen uitgeklapt en gaan. Toen ik in de lift stond flitsen mijn gedachten even terug naar 20 September toen we ons gingen melden in het ziekenhuis met dikke weeen. Gekke gedachte dat het jongentje dat nu in de maxi ligt toen nog in mijn buik zat.

In de hoofdhal zijn ze druk bezig met de kerstversieringen ophangen met grote kranen en allerlei toeters en bellen. Snel loop ik door langs een gezellig oliebollenkraampje met ouderwetse draaimolen.

Ah hier moest ik wezen fonteinstraat 6. Ik kon in de wachtkamer gaan zitten. Die natuurlijk vol zat met allemaal mensen. Jaylen was wakker en keek verwonderd rond.. Ik zag al wat singalen dat hij wel wou eten. Ik dacht wacht nog even 5 minuten anders ga ik voeden. Want uitlopen dat doet het altijd in het UMCG.

Ik kon deze voedingsbeurt rustig afmaken want ik was toch nog niet aan de beurt. Terwijl ik zit te voeden zie ik verschillende artsen , co assistenten en medewerkers langslopen. Wat is het toch een groot orgaan zo'n ziekenhuis. Allemaal zie ik ze stiekem even kijken naar mij en Jaylen die zo lekker ligt te drinken. Soms vraag ik me af wat zullen ze nou denken ??

Ik ben net klaar met voeden als ik opgeroepen word wat een timing ! Ik lig op de behandeltafel en Jaylen staat in de wagen naast mij ik kan zijn handjes pakken en hij brabbelt er rustig op los terwijl de arts de echo aan het maken is. De arts geeft aan niets vreemds te kunnen zien .. Aan de ene kant een opluchting de andere kant vraagt zich af waar de klachten dan weg komen ? Hij geeft aan dat 5 Januari als ik naar de Gyn moet die het beter kan bekijken. Dus daar wachten we nog maar even op.

Als ik weer ben aangekleed loop ik langzaam terug naar de betaalautomaat. Ik bedenk ineens dat ik maar wat oliebollen meeneem daar is het wel weer tijd voor !



Ik heb snel even kopje thee bij mijn moeder gedaan en ben toen vlot naar huis gegaan want Mazzel was natuurlijk ook al een tijd alleen. We hebben even een rondje gewandelt terwijl Jaylen nog in de maxicosi sliep.
Ik wil hem er niet uit pakken want met een half uur moesten we al weer weg.

Op naar de Bekkenbodem Fysio. De hele rit lag hij nog lekker te slapen tot we aankwamen op plaats van bestemming werd meneer wakker. En hij had ook honger.

Mijn therapeut is echt een geweldig mens ze zag gelijk wel dat het niet goed ging met mij de klachten waren erger en mijn buik was weer heel gespannen en zat vol pijnpunten. Terwijl ze me behandelt zet ze Jaylen op een stoel naast me even kijkt hij rond maar bedenkt dan dat het toch wel echt etenstijd is.

Ze vraagt aan mij wat ik wil of ze moet stoppen zodat ik kan voeden of ik mag ook voeden terwijl ze me behandelt.. Ik koos voor het laatste. Ze pakt hem voor mij uit de maxicosi en geeft hem aan.

2 Tellen later ligt er een tevreden mannetje bij mij op de behandelbank rustig te drinken. Terwijl ik word behandeld door de fysio. Toeval wil dat hij klaar was met borst 1 en ik moest wisselen ook de fysio moest wisselen van kant. Dus allebei weer omgedraaid en rustig verder gevoed. Nu ik aan het voeden ben voel ik de pijn van de behandeling ook stukken minder hoe gek is dat ?! Borstvoeding is dus niet alleen rustgevend voor het kindje maar ook voor de mama !

Als ik me aankleed staat de fysio met Jaylen bij de spiegel wat verhaaltjes te vertellen ik zie een dikke glimlach op zijn gezicht verschijnen en de fysio begint te glunderen. Wat is het toch ene heerlijk mannetje.

Als we in de auto zitten begin ik in te klappen ik ben moe het was een lange dag. Als ik in de maxicosi naast me kijk ligt meneer heel blij in het rond te kijken. We gaan nu snel naar huis en daar doen we helemaal niks meer behalve van elkaar genieten.

Eenmaal thuis op de bank besluit ik dat we nog lekker even gaan douchen lekker warm. Jaylen vind het heerlijk ik heb voor het eerst een emmer meegenomen onder de douche en heb hem daar ingezet hij vond het prachtig wat een lol met een emmer van 1 euro.

Als het tijd is voor de laatste voeding (10 uur) zie ik dat hij moe is heel moe net als ik. Het was een hele lange volle dag voor het mannetje met veel indrukken. Als we naar boven gaan slaapt hij al half. Ik fluister zachtjes morgen doen we helemaal niets en blijven we lekker thuis !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje wel voor je reactie !

Laat je ook je naam achter ?