woensdag 21 december 2011

Ronde 2

Vandaag was het zover ronde 2 van die verschrikkelijke rotprikjes .. Vorige keer heeft ons ventje er zoveel last van gehad. En dat werd alleen maar erger om dat meneer toch geen tel stil ligt ..

Maandag begon het bij mij al eventjes te kriebelen als ik aan de afspraak dacht. Dinsdag lag ik op bed en bedacht dat het morgen toch echt zover was. Alleen maar kunnen hopen dat het hem niet zoveel pijn zou doen als de vorige keer.

13 weken is hij alweer vandaag. Wat gaat de tijd toch ontzettend snel. Meneertje ligt nog lekker te slapen om kwart over 9. Ik maak snel een paar crackers en een kop thee en kruip nog even in mijn warme bed. Zachtjes hoor ik hem wakker worden het begint met een hele grote gaap. Om vervolgens zijn knuffels de mooiste verhalen te vertellen afgewisseld met een lach.

Als ik bij zijn bedje staat kijkt hij me aan en begint te lachen. Ik klets altijd heel veel met hem en vraag dan ook altijd hoe hij geslapen heeft en of hij een mooie droom heeft gehad. Ik doe de rolgordijnen open en zie dat het zonnetje er bij is vandaag. Samen kruipen we nog even in mijn warme bed voor de voeding.

Aangekleed en klaar om richting het Consultatieburo te gaan. Begin ik toch wel wat nerveus te worden... Die stomme prikjes. Als we aankomen is het erg rustig voor de verandering. Ik kleed Jaylen uit en we gaan wegen en meten.

Vorige keer was hij 59 CM en 5615 Gram dit was op 23-11. Vandaag was hij 62 CM en woog 6135 Gram prima gegroeid dus. Na alle standaard testjes waar meneer glansrijk voor is geslaagd is het zover de beruchte prikjes. Ik geef nog wel even aan dat de vorige keer hij veel last had en wel 2 weken een dikke bult + blauwe plek heeft gehad. Dat was niet de bedoeling zei ze.. Toen ze vroeg waar er was geprikt in het beentje en ik het liet zien zei ze gelijk dat het veel te hoog was en dat dat ook heel erg zeer deed. Verdorie dacht ik !!

Snel zette ze de eerste spuit en daarna nummer 2. Dikke tranen rolde over Jaylen zijn wangen en hij was echt overstuur. Ik kon hem gelukkig snel troosten en heb hem lekker troostgevoed, Super handig borstvoeding. Hij bleef wel wat verdrietig ik heb alle tijd genomen tot hij weer rustig was en heb hem daarna aangekleed.

Nu de dag bijna om is kan ik wel zeggen dat hij geen last heeft gehad van zijn prikjes hij heeft lekker geslapen en werd wakker met een dikke lach op zijn gezicht.

* Super trots zijn we dan ook op onze topper *

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje wel voor je reactie !

Laat je ook je naam achter ?