zaterdag 7 januari 2012

Spenen~kind

Zelf heb ik vrij lang een speentje gehad toen ik klein was, Maakte daar ook de mooiste geluiden mee volgens mijn moeder. Gojje gojje gojje en dan viel ik in slaap.

Omdat ik borstvoeding wou geven had ik al gelezen dat je beter niet te snel een speentje kunt geven dit ivm tepel speen verwarring.  Na een paar dagen kreeg Jaylen toch wel wat meer behoefte om te zuigen tijdens zijn krampjes bijvoorbeeld. 5 dagen lang zat ik met mijn pink in zijn mondje om hem tevreden te houden. 

Mich zei dan ook probeer eens een speentje. We begonnen met een Difrax speen die heeft een speen die lijkt op de vorm van een tepel. Geweldig zou je denken ?? Nee dus Jaylen wilde hem niet.
Vervolgens hebben we de Bibi speen geprobeerd zo leuk met ILOVEMAMA.. Maar helaas hield hij niet van die speen. Vervolgens heb ik nog 3 andere merken geprobeerd Mam , Nubbie en een hele gekke speen merk zal ik niet meer weten.

Na anderhalve week kreeg ik toch wel echt last van mn pols elke keer die pink in zijn mondje. Dat ik bedacht ik probeer nu nog 1 keer een speen. En jawel het was de bibi die hij pakte. Ik moet zeggen nee het ging niet van harte maar hij sabbelde teminste.



Nu is hij 15 weken een fan van de speen is hij absoluut niet. Het moment dat je hem in zijn mond stopt trekt hij een hoofd alsof hij in een citroen heeft gehapt.. Maar heel soms heeft hij toch nog even behoefte om te sabbelen en dan moet hij dat toch echt op de speen doen. Ik moet er wel bijvertellen dat ik de speen vast moet houden anders vliegt hij eruit.

Hij heeft nu al een tijdje zijn handen ontdekt en het zou ons kind niet zijn als hij daar natuurlijk niet gewoon zijn duimpje pakte .. Nee het is zijn wijsvinger waar hij op sabbelt !

Een spenenkind gaat het niet worden en om eerlijk te zijn vind ik dat helemaal niet erg.









2 opmerkingen:

  1. Zo'n foto heb ik ook nog van Sam, met dezelfde speen
    Waar die pakketten toch niet goed voor zijn!

    Daarna een Difrax Combi gehaald omdat dat beter zou zijn voor bv baby's

    Maar Sam is ook geen fan van de speen, heel even heeft hij hem gebruikt
    Nu "duimt" hij
    Duimen tussen haakjes omdat Sam zijn middel en ringvinger gebruikt
    Hij duimt als een rocker, met zijn pink en wijsvinger omhoog X-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is misschien ook maar beter, want Levi kan nergens heen zonder zijn speen en ook niet slapen zonder.. Is soms best lastig..

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje wel voor je reactie !

Laat je ook je naam achter ?