zaterdag 28 januari 2012

En nu is hij 4 maanden !!

En dan is bijna het eerste wat iedereen zegt dan begin je zeker ook al met fruithap ?? Uhmmm NEE !!

Ik heb me er lang over ingelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik niet eerder begin met groente en fruit oftewel bijvoeding als hij 6 maanden is. 6 maanden hoor ik iedereen denken ghh wat een onzin.....

In mijn en vele andere ogen juist niet. Het is gewoon niet nodig om eerder te beginnen tot de 6 maanden hebben ze meer en meer dan genoeg aan melk.

En als hij dan 6 maanden is waar begin je dan mee is het volgende. Als ik dan zeg oh ik ga lekker hele stukjes geven dan krijg ik nog schelere gezichten.. Want een baby heel eten geven dat kan toch niet ??

Jawel dat kan wel, Juist heel voedsel is heel goed voor de ontwikkeling van het kindje ipv gepureerd fruit.

Ik ga dus beginnen op de manier ala Rapley. Dit is het introduceren van vastvoedsel op hun eigen manier. Baby's mogen dus zelf weten wat ze er mee doen en hoeveel ze er van binnen krijgen. Zo leren ze kauwen en verschillende structuren kennen. Betekend dit dan dat ik helemaal niet ga pureren ? Jawel maar ik ga het op beide manieren aanbieden ik wil hem lekker laten aansmeren en kliederen en proeven aan allerlei verschillende groenten.

Kijk maar eens naar dit filmpje.
http://youtu.be/jzzPTRUWMHI

http://www.ecomama.nl/voeding/leren-eten-met-de-rapley-methode/

Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan met het introduceren van voedsel aan ons kereltje ik denk dat hij het geweldig vind !!

3 opmerkingen:

  1. zo herkenbaar. maar die 4 maanden op de potjes is VANAF!!
    liefs kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was bij de oudste ook vroeg met vast eten geven ivm opstipatie van mijn dochterje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben ook de manier van eten aanbieden gevolgd zoals Rapley dat doet, alleen zijn wij niet met 6 maanden begonnen, maar met 3,5 maand al. Resultaat, met 7 maanden at ze alles en at ze al mee met de pot. Ze is nu bijna anderhalf en eet nog steeds alles, ze is dol op eten en avondeten is haar lievelingsmaaltijd. Je hoort wel eens anders :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje wel voor je reactie !

Laat je ook je naam achter ?