zondag 20 november 2011

Borstvoeding

Ik denk als je mij had gevraagd voor ik zwanger was wat voor voeding ik zou willen geven als we een kindje zouden krijgen. Had ik zeker gezegd de fles !!

Maar toen was ik zwanger en ben ik me er meer in gaan verdiepen en kwam ik toch echt tot de conclusie dat borstvoeding gewoon het beste is voor je kindje.

Toen Jaylen nog maar net geboren was lees 2 minuten begon bij al te smakken en te zoeken. Hij wilde erg graag drinken. Volgens de kinderarts een goed teken omdat hij het natuurlijk wat zwaar had gehad en met de vacuumpomp gehaald is. Kindjes zijn hierdoor vaak wat misselijk en hebben hoofdpijn.

Toen hij lekker warm aangekleed was mocht hij drinken.. Wauw wat bijzonder de eerste keer drinken bij mij. Het was natuurlijk maar erg kort en niet veel. Maar de belangrijkste stoffen had hij wel binnen gekregen.

Toen we de volgende dag naar de kraamafdeling gingen had ik wat moeite met het aanleggen van Jaylen. Hij wou aan de rechterborst haast niet happen. Het leek wel alsof het gewoon niet wou.. De kraamverpleegsters die er rondliepen kon je wel om hulp vragen. Ik drukte dan dus ook vaak genoeg op het knopje ... Alleen kwamen ze natuurlijk niet ala minuut. Dat betekende heel vaak dat ik al klaar was als ze er aan kwamen.

Dit vond ik echt ontzettend jammer omdat ik na 1 dag voeden al blaasjes kreeg op 1 tepel.

Gelukkig mochten we toen naar huis en kregen we kraamhulp van de kraamvogel. De kraamverzorgster heeft ons zo ontzettend goed geholpen met het aanleggen en in de gehele week dat ze er was hebben we ook veel verschillende houdingen geoefend. Ze heeft me het kolven uitgelegd.

Wat was ik blij dat ik een geweldige kraamhulp had die echt verstand had van borstvoeding en ook goed meedacht als iets niet helemaal goed liep.

Nog steeds gaat het voeden echt super goed. Ik kan geen nadeel bedenken aan borstvoeding geven.

Geen gekut met flesjes en poeder wat je warm moet maken. Borstvoeding is altijd klaar en op temperatuur. Of we nu in de stad of midden in het bos lopen hij kan altijd drinken.

Ik vind het zelf ook echt heerlijk die momentjes samen met hem. Hij kan na het drinken je zo lekker aan kijken van he! dat was heerlijk mam.

Ik hoop dat de borstvoeding nog een hele tijd goed blijft gaan.

2 opmerkingen:

  1. hihi heerlijk om die verhaaltjes te lezen en zo herkenbaar allemaal!:D

    lekker van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je er zo van kunt genieten. Als alles goed gaat, zijn er ook geen nadelen en als alles minder goed gaat, is het nog de moeite waard ;)
    Lekker van blijven genieten!

    Liefs Noƫlle en Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje wel voor je reactie !

Laat je ook je naam achter ?